Drent Fotografie
Image default
Woningen

APPARTEMENT REPARATIE – 10 FOUTEN DIE U KUNT VERMIJDEN

huis te huur

Als u een turnkey-renovatie bent begonnen, heeft u zeker al een hele reeks vragen en twijfels overwonnen: zal er genoeg geld zijn? Waar kan ik goede vakmensen vinden? Hoe kan ik de reparatie niet met een jaar verlengen? Wanneer vind je tijd om materialen te selecteren? Hoe kunt u uzelf beschermen tegen diefstal van werknemers en geldfraude?

Er zijn daarom veel van deze vragen, zodat de reparatie niet als een dicht bos lijkt en niets uw plannen voor huisverbetering in de weg staat, vandaag zullen we 10 belangrijkste fouten bij het repareren van appartementen op een turnkey-basis analyseren en bekijken hoe ze kunnen worden vermeden.

Fout 1. De schatting voor de revisie van het appartement “overstroomd”.

Stel je voor dat je een langverwacht appartement hebt gekocht in een van de nieuwe gebouwen in Voronezh en of je bent begonnen met een turnkey-renovatie in je oude appartement, en nu is een van de belangrijkste vragen op je lippen blijven hangen: hoeveel gaat het kosten?

Vaak kijken de voormannen tijdens het communiceren met de klant snel over uw appartement, raken de muren aan, schijnen met een zaklamp op de leidingen en geven hun oordeel. Ze zeggen dat de reparatiewerkzaamheden je zoveel zullen kosten, maar het materiaal “hoe gaat het weg”. En hoeveel kost het, vraag je. Meestal hetzelfde als voor werk, ze gaan door.

En tijdens het reparatieproces blijkt dat er geen rekening is gehouden met de leidingen, dus je moet extra betalen, de muren zijn niet zorgvuldig onderzocht, dus het materiaal is overschreden, enz. Als gevolg hiervan wordt de schatting voor werk in plaats van 10 duizend omgezet in alle 50, en gaat het materiaal weg, gaat weg en gaat weg , en hoeveel ervan eigenlijk nog moet worden gekocht – niemand weet het. Als gevolg hiervan rekende u op basis van de eerste schatting op het totale budget, maar nu zijn de kosten hoger dan het “miljoen” en wordt de verhuizing niet verwacht.

Om een ​​dergelijke verrassing te voorkomen, heeft u een duidelijke, gedetailleerde schatting nodig voordat u aan het werk gaat. Geloof het niet als u wordt verteld dat u niet alles tot op de schroef kunt berekenen. Kan! Maar dit is omslachtig, en waarom zou u iemand lastig vallen! Het is immers veel prettiger om onszelf te geloven (en klanten hiervan te verzekeren) dat je voor 5000 een “turnkey” 3-kamerappartement in een nieuwbouw met een ruwe afwerking en zelfs samen met materialen kan repareren. Iedereen begrijpt tenslotte dat als je al in een gevecht bent verwikkeld dat “reparatie” heet, er geen weg meer terug is. Daarom verlagen ze de werkelijke kosten van de komende uitgaven, om de klant niet af te schrikken. Zoek naar degenen die bereid zijn om eerlijk de kosten van reparaties te declareren en schrijf u in voor een schatting in het contract.

Fout 2. U besloot geld te besparen op grote reparaties aan uw appartement, en uiteindelijk bleef u onafgemaakt en zonder geld achter.

Een andere fout is zo oud als de wereld. Het wordt genoemd “je zou niet op goedkoopheid jagen”. We begrijpen natuurlijk allemaal dat het niveau en de kwaliteit van de diensten rechtstreeks verband houdt met hun prijs. Maar ik wil altijd hopen dat we gewoon veel geluk hebben gehad met de bemanning, en daarom boden ze zulke lage prijzen. Pas nu, wanneer de renovatie van het appartement al in volle gang is, blijkt vaak dat de kwaliteit van de aangegeven diensten niet aan uw verwachtingen voldoet. Bovendien denken de medewerkers in dit geval niet dat ze iets verkeerd doen. Ze doen … zo goed als ze kunnen. En het is het waard – dus goedkoop. Welke vragen?

Of hier is een ander verhaal dat vaak naar voren komt. Open een advertentie of een offerte en er staat: “Porselein-aardewerk leggen – 50 euro per vierkante meter.” En alle anderen hebben er 80. Wauw, wat fantastisch goedkoop, denk je. En zelfs als we naar voorbeelden van fotografie keken, was alles vlot en schoon. En nu komt het “uur van afrekening”. Je hebt in gedachten je kwadraat al met 50 euro vermenigvuldigd. per vierkante meter en bereidde de hoeveelheid voor, maar ze vertellen je: “Dit is maar styling! En je betaalt ook extra voor trimmen, afwassen op 45 graden, gaten snijden, voegen … “. Het totaal is niet 50, maar allemaal 100 euro “per vierkant”. En waar je heen moet, je moet betalen, het werk is al gedaan. Er is maar één uitweg: een artiest kiezen, niet alleen op prijs.

Fout 3. Onjuiste beoordeling van de staat van het appartement vóór de renovatie.

Hier worden we meestal met twee uitersten geconfronteerd. Of, bij het beoordelen van de toekomstige renovatie van een appartement, overdrijven arbeiders duidelijk de “omvang van de tragedie” om de prijs te “vullen”. Of, integendeel, bij het onderzoek van het pand letten ze niet op belangrijke details, die vervolgens een grote invloed hebben op de reparatiekosten.

Neem bijvoorbeeld wanneer pijpen vaak op één plaats geconcentreerd zijn. Ze moeten worden verdund tot de toevoerpunten van koud en warm water. Niemand wil natuurlijk dat ze gewoon langs de muur “hangen”. Het is mogelijk om een ​​kanaal in de muur te maken voor pijpen, maar een steen graven is bijvoorbeeld één prijs, maar een monoliet graven is iets heel anders! Met een groot appartementsoppervlak en een paar badkamers heeft dit een zeer groot effect op de schatting. Daarom is het absoluut niet de moeite waard om te vertrouwen op één enkele factor of de beoordeling van één master, werk altijd met verschillende beoordelingen om betrouwbare informatie te verkrijgen over de toestand van uw huis.

Fout 4. Voordat de renovatie van het appartement begint, is er geen idee hoe de uiteindelijke foto eruit zal zien.

De populaire wijsheid zegt: “Als je niet weet waar je vaart, hoe bereik je dan je doel?” Het is duidelijk dat er geen onherstelbare dingen zijn. U kunt de muren opnieuw schilderen en de elektricien verspreiden voor afwerking. Maar dit heeft allemaal invloed op zowel het budget als hoe uw appartement er uiteindelijk uit zal zien na een grote renovatie. Mee eens, niemand wil 1.000.000 betalen voor reparaties en dan verlengsnoeren door het appartement trekken, omdat ze zijn vergeten een stopcontact voor een printer of een waterkoker te installeren. Maar dit is niet ongebruikelijk!

Voordat u met de verbouwing begint, dient u minimaal een goedgekeurde indeling te hebben met een meubelindelingsplan. Bovendien moet u weten wat voor soort afwerking wordt verwacht in het appartement. Dit heeft ook heel, heel veel invloed op het ruwe werk en daarmee op de kosten.

Het is ook beter om meubels te kiezen voordat u aan het werk gaat. Verschillende fabrikanten hebben verschillende normen voor de fabricage van meubels, het maatbereik van secties, kleuren, montage- en installatievereisten. En dat geldt niet alleen voor modulaire systemen, maar ook voor op maat gemaakte meubels. Dit betekent dat de sluiting van stopcontacten en schakelaars, inlijsten met een sokkel, tegels leggen, de aanwezigheid van hypotheken en ander werk afhangen van het uiteindelijke plaatje. Met andere woorden, hoe meer bewerkingen in het proces, hoe langer de renovatie van uw appartement zal duren en hoe hoger de schatting zal zijn. Dit betekent dat u, voordat u met een gebruiksklare reparatie begint, moet weten hoe deze moet eindigen!

Fout 5. Ontbreken van technische specificaties en tekeningen voor revisie.

Dit punt is nauw verwant aan het vorige. Het is onmogelijk om taken voor bouwers in te stellen als je uiteindelijk zelf niet weet wat je wilt. Bovendien hangt dit er helemaal niet van af of u zelf het reparatieproces gaat leiden of alles toevertrouwt aan een voorman / bouwbedrijf (dit wordt verder besproken). Ook al heb je een mooie foto van je toekomstige woning, het vertelt bouwers helemaal nergens iets over! Ze hebben een duidelijke taak nodig – wat, hoe en waar ze het moeten doen! Dit alles wordt aangegeven in de tekeningen van het project. Als er geen tekeningen zijn, dan moet je “leven” van de renovatie van je appartement en elke minuut letterlijk met je vinger laten zien waar de stopcontacten komen, waar de koudwaterafvoer zit en welke muren je moet pleisteren.

U hebt bijvoorbeeld een tegelschort in uw keuken, ze leggen deze in de regel neer voordat ze de keuken installeren en de arbeiders moeten weten waar ze moeten beginnen met leggen en waar ze moeten eindigen. De hoogte van de keuken met aanrechtblad is bij de meeste fabrikanten 86 cm, dit is een onderstel van 10 cm, front 72 cm en een aanrechtblad van 4 cm. Maar hier is de pech: er zijn fabrikanten waarvan de hoogte van de onderkasten met een aanrechtblad niet 86, maar 92 cm is, en als dit moment niet in aanmerking wordt genomen, kunnen er problemen optreden. Ten eerste – het platform begint onder het niveau van het tafelblad en u zult de aanmeerhoeken moeten “omheinen”. Ten tweede zijn niet alle inbouwapparatuur geschikt voor modules van deze hoogte. De derde – de rozetten boven het aanrecht kunnen zich onder het niveau van het aanrecht zelf bevinden. Enzovoorts.

“Hoe kan ik weten wat voor keuken en meubilair ik zal hebben en hoe kan ik de hoogte van de stopcontacten berekenen, het vereiste aantal?”, Vraagt ​​u zich af.

Ofwel een compleet ontwerpproject of een kant-en-klare stilistische oplossing, inclusief een set visualisaties en tekeningen die nodig en voldoende zijn voor reparatie, kan helpen om deze problemen op te lossen.

Fout 6. Ze kozen de arbeiders, maar ze bleken ‘op de een of andere manier niet zo’ te zijn.

Hier zullen we het hebben over hoe u een aannemer kunt kiezen die u een kant-en-klare appartementrenovatie zal maken. Waar moet je op letten? Meestal wordt naar werknemers gezocht “door middel van verwijzingen”. Je zag dat een vriend of buurman een uitstekende verbouwing heeft en je wilt hetzelfde voor jezelf. Over het algemeen klopt het idee. U ziet het product “gezicht”, u kunt beoordelen of u tevreden bent met de kwaliteit van het werk, verduidelijken hoeveel tijd en geld er aan de implementatie is besteed, hoe het reparatieproces is opgebouwd, etc. De keuze is gemaakt. Maar wat als er niemand is die om aanbevelingen kan vragen? Of degene die werd geadviseerd, is bezig met andere faciliteiten – hoe kies je dan een kunstenaar?

Er zijn drie soorten aannemers. Dit zijn bouwbedrijven, eigen bemanningen en “lone specialisten”. Laten we eens kijken naar de kenmerken van elk van hen.

Van de voordelen van het werken met een bedrijf kunnen de volgende worden onderscheiden: een grote staf van zeer gespecialiseerde specialisten, dat wil zeggen, elk voert zijn eigen soort werk uit (de tegelzetter legt tegels en schildert de muren niet), de aanwezigheid van een contract, een duidelijke organisatie van het reparatieproces, de beschikbaarheid van technologische kaarten en een begrip van het reparatieproces in het geheel. Controle over het werk, levering en aankoop van materialen, acceptatie van werk worden uitgevoerd door de medewerkers van het bedrijf. Bij zo’n aannemer observeer je eenvoudig de uitvoering van de reparatie, eventueel bijsturen.

Het enige nadeel van dit soort interactie is de prijs. In de regel is het hoger dan in de andere twee gevallen. Maar dit is slechts op het eerste gezicht, en je zult snel begrijpen waarom …

De tweede optie is dat u besluit om met een team te werken. Hier daarentegen zal de prijs een onbetwistbaar voordeel zijn. In de regel is het lager dan dat van bedrijven die zich bezighouden met afwerking, omdat de jongens geen overheadkosten hebben voor een accountant, schatter, advocaat, managers. Ja, het pluspunt is natuurlijk dat de teams “voor zichzelf” werken, wat betekent dat ze gemotiveerd zijn om alles snel en accuraat te doen. Maar er zijn een paar nuances.

Meestal hebben de voormannen van de brigade een brede specialisatie. Een en dezelfde persoon plaatst het laminaat, plaatst de deuren en schildert de muren. Plus (of liever, minus) – niemand heeft de vertrouwdheid geannuleerd. En het allerbelangrijkste! Je bent op deze bouwplaats een superintendent, supervisor, logistiek medewerker, manager en leverancier. Dit betekent dat je er heen moet alsof je gaat werken. Evenals in winkels van bouw- en afwerkingsmaterialen. Het belangrijkste hier is om tijd, geduld te gunnen en niet te ontslaan van de hoofdbaan!

Met betrekking tot de “lone builders” is de situatie vergelijkbaar met het vorige geval. Ze zijn “multifunctioneel”, meestal nemen ze heel weinig voor hun werk, maar bieden ze niet het hele scala aan diensten. Deze optie is het meest geschikt voor kleine reparaties aan individuele kamers of fase-voor-fase renovaties.

Welke van deze opties de juiste is, is aan jou.

Opgemerkt dient te worden dat de openheid van informatie over de aannemer en zijn objecten niet onbelangrijk is: beschikbare contacten, de aanwezigheid van zijn eigen website en kantoor, de mogelijkheid om andere objecten te inspecteren, die momenteel door een potentiële aannemer worden gerepareerd. U moet er zeker van zijn dat u te allen tijde contact kunt opnemen met medewerkers of zelfs bedrijfsmanagers als u vragen heeft. En het belangrijkste hier is de kwaliteit van het werk. U kunt niets begrijpen van afbeeldingen en foto’s. Het is absoluut noodzakelijk om naar de faciliteiten te gaan en uit de eerste hand de kwaliteit van het voorgestelde werk te zien.

Fout 7. Voor de start van de renovatie van het appartement heb je het contract niet ondertekend en “het onherstelbare is gebeurd”.

Om te beginnen bieden de meeste arbeiders en brigades helemaal geen contract aan. Ze werken gewoon aan hun erewoord. Ging er iets mis, waren de coatings beschadigd, verdween er iets van de bouwplaats, namen mensen gewoon geld aan en gingen niet aan het werk – dan heb je geen invloed. Het enige dat overblijft, is hopen dat er niets ongepland zal gebeuren.

Als er echter een contract is, raden we u aan dit zorgvuldig te bestuderen. Als iets niet bij u past of als sommige punten niet duidelijk zijn, vraag dan onmiddellijk om wijzigingen aan te brengen. Het bestaan ​​van een contract, de reikwijdte en de inhoud ervan vertellen ons minstens twee dingen. Ten eerste over de ernst van het bedrijf waarmee u wilt samenwerken. Ten tweede kunt u zich in onvoorziene omstandigheden altijd wenden tot de letter van de wet.

Fout 8. U nam de selectie en aankoop van materialen over, maar u besteedde veel tijd en vond niet wat u nodig had.

Hierbij is de mening van een specialist of een directe aannemer van het werk belangrijk. Iemand werkt alleen met een bepaald type zelfnivellerende vloer en gips. Iemand brengt de stopverf mechanisch aan. Als je porselein-steengoed hebt gekozen en geen eenvoudige tegels, houd er dan rekening mee dat je speciale apparatuur nodig hebt om het te snijden, maar niet iedereen heeft het. Zelfs bij het kiezen van een duurzame verf voor uw muren, zijn er tal van dingen die u moet overwegen!

Er zijn veel van dergelijke voorbeelden. En dit alles is wat. Er is geen universele lijst voor de aankoop van bouwmaterialen. En daardoor is er ook geen warenhuis. Het kost tijd en ervaring om dit uit te zoeken. Als u deze tijd niet heeft, is het beter om deze taak toe te vertrouwen aan iemand die goed thuis is in alle aspecten en nuances van reparatie.

Fout 9. U weet niet hoe u in elke fase van de reparatie werk moet aanvaarden en u bent niet tevreden met wat er uiteindelijk is gebeurd. De hoofdregel hier is om werk in fasen te accepteren. Hiervoor zijn twee hoofdredenen.

Ten eerste, als er plotseling een defect wordt vastgesteld of als er wordt besloten iets te veranderen, dan kunt u dit daar tegen minimale kosten verhelpen. Een van de eerste fasen van reparatiewerkzaamheden is bijvoorbeeld een elektricien. Als u plotseling besluit om een ​​stopcontact aan de kamer toe te voegen, dan kan dit, zolang de muren niet zijn gepleisterd, “pijnloos” worden gedaan. Als je hier later over nadenkt, zullen de verliezen veel tastbaarder zijn, omdat je “aan de levenden” zult moeten uithollen, dat wil zeggen aan de afwerking van de muren of het plafond.

Ten tweede is elke volgende fase gekoppeld aan de vorige. En als de dekvloer ongelijkmatig wordt gestort, zullen de vloeren niet gelijkmatig voor u worden gelegd. 

Hier gaan we terug naar de vorige regel. Als u nog niet klaar bent om de kwaliteit van het werk te accepteren en te evalueren, kunt u het beter meteen aan professionals toevertrouwen.

Fout 10. Het is jammer / jammer / moeilijk om de diensten van de aannemer te weigeren, waardoor je alle reparaties stilletjes doorstaat.

Het komt zo voor dat je met een bedrijf of een team bent gaan werken, maar iets past niet bij je. Of ze breken de deadline, bederven soms het materiaal of maken ruzie met de buren. En jullie zwijgen allemaal en willen geen relaties verbreken. We waren het tenslotte eens, ofwel heb je medelijden met de jongens, ofwel schaam je je voor je vrienden … Ons advies aan jullie: stel de weigering van de diensten van de aannemer niet uit tot het laatste moment. Als iets nu niet bij u past, is de kans klein dat er in de loop van de tijd iets verandert. En iets opnieuw doen in een appartement waar de muren al zijn geverfd en de deuren staan, is veel moeilijker (en soms zelfs onmogelijk) dan in de fase van ruwe afwerking. Dit is uw keuze en uw geld. Koop je geen auto die je niet bevalt, ook al prees je beste vriend hem veel?

huis te koop heusden

https://be.propenda.com